Farsi | English
 


 
   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2018–تونس؛
گنجینه ای در شیاپچانگ



شناسه خبر: 77038   يكشنبه 26 فروردين 1397 - 11:13

تیم تکواندوی پسران نوجوان ایران با کسب 7 مدال طلا و 2 برنز با اقتدار هرچه تمام تر در میان 118 کشور جهان عنوان قهرمانی دوازدهمین دوره رقابت های جهانی را کسب کرد تا آینده ساز مطمئنی برای این رشته رزمی المپیکی و مدال آور باشد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از خبرگزاری ایرنا، تکواندو در 2 دهه اخیر همواره یکی از رشته های مدال آور ورزش ایران در رویدادهای مهمی چون بازی های آسیایی، المپیک، قهرمانی جهان و آسیا بوده است.

رشته ای که هر روز طیف عظیمی از نوجوانان و جوانان به آن روی می آوردند و توانسته به خوبی در بین سبد رشته های مدال آور ورزش ایران، قد علم کند.

هر چند تکواندوی ایران نیز همچون دیگر رشته ها با فراز و نشیب روبرو بوده و نتوانست در بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو، انتظارات مردم و اهالی ورزش را محقق کند، اما این رشته در بسیاری از مسابقات از موفق ترین تیم های ایران بوده است.

تیم تکواندوی نوجوانان ایران، هفته گذشته راهی تونس شد تا ابتدا در رقابت های گزینشی المپیک 2018 جوانان - بوینس آیرس با رقبا دست و پنجه نرم کند و سپس در دوازدهمین دوره رقابت های جهانی نوجوانان به مصاف رقبا برود.

در انتخابی المپیک، تیم ایران در هر 2 بخش دختران و پسران، درخشید و از 6 فرصت (3 سهمیه دختران و 3 سهمیه پسران) تمامی سهمیه های موجود را کسب کرد.

بلافاصله مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان آغاز شد و شاگردان «وحید عبدالهی» در بخش پسران کولاک به راه انداختند و با کسب 7 مدال طلا، 2 برنز و 110 امتیاز با اقتدار هرچه تمام تر بر سکوی نخست جهان ایستادند.

عملکرد تیم ایران به گونه ای بود که «وحید عبدالهی» به عنوان بهترین مربی انتخاب شد و «حسین لطفی» هم جایزه فنی ترین ورزشکار را به خود اختصاص داد.

درخشش نوجوانان هوگوپوش کشور تحسین مقامات کشور را هم برنگیخت و رییس جمهوری، وزیر ورزش، سخنگوی وزارت امور خارجه، وزیر صنعت و معدن و همچنین مسئولان کمیته المپیک با انتشار پیام های جداگانه این افتخار آفرینی را تبریک گفتند.

آنهایی که در ورزش های رزمی دستی در آتش دارند به خوبی می دانند که یکی از عوامل موفقیت تکواندوکاران کشورمان در رده های سنی مختلف و در رویدادهای بین المللی، برگزاری لیگ های داخلی است.

فدراسیون تکواندو از معدود، فدراسیون هایی است که از رده سنی نونهالان گرفته تا بزرگسالان، دارای چندین لیگ منظم و سطح بالا است که هر سال چهره های جدیدی در آن شناسایی شده و فرصت خودنمایی پیدا می کنند.

داشتن لیگ همراه با استفاده از مربیان مجرب در تیم نوجوانان سبب شد تا این تیم به گونه ای قهرمان جهان شود که اکنون همه انتظار دارند ستاره های نوجوان تکواندوی ایران همچنان مورد توجه مسئولان فدراسیون تکواندو باشند، تا این گنجینه بتواند در سال های آتی به پشتوانه ای قدرتمند برای تیم ملی بزرگسالان تبدیل شود.

در ورزش ایران بارها در رشته های انفرادی و حتی تیمی شاهد بودیم که تیم های نوجوانان و جوانان کشورمان در ورزش های گوناگون در آزمون جهانی درخشیده اند، اما بی توجهی موجب از بین رفتن یک نسل طلایی شده است.

اکنون امید می رود، مسئولان فدراسیون تکواندو با دوراندیشی و برنامه ریزی، تیم نوجوانان فعلی را حفظ کرده و با پرورش آنان شرایطی فراهم شود تا مربیان بتوانند بزودی از آنان در رده های دیگر استفاده کرده و ستارگان جدیدی را وارد بدنه این رشته المپیکی کنند.

«وحید عبدالهی» مربی جوان و موفق تیم نوجوانان ایران در پایان رقابت های جهانی اعلام کرد که این قهرمانی ثمره تلاش تمامی مربیان سراسر کشور و باشگاه هاست که توانسته اند، تکواندوکاران با آتیه را شناسایی کرده و پرورش دهند.

این قدرشناسی سرمربی تیم ملی نشان می دهد که جامعه تکواندو پس از مدت کوتاهی که با اختلافات درونی مواجه شده بود، اکنون در بهترین مسیر برای وفاق دوباره قرار گرفته تا بتواند باز هم همراه با کشتی و وزنه برداری، برای ورزش ایران در هر رویدادی، مدال های خوشرنگ ضرب کند.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 26 فروردين 1397 - 11:13

تعداد بازديد: 7038

کد:77038-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


 





گفت و گو


گزارش



صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool